آموزش Android Studio - ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو
نوشته شده توسط : poroje

آموزش Android Studio - ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو

برای شروع آموزش اندروید ، ابتدا لازم است با محیط Android Studio آشنا شویم و نحوه ایجاد یک پروژه جدید در اندروید استودیو را آموزش ببینیم.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
ابتدا ، باید از نصب صحیح محیط برنامه نویسی (همانطور که در مقالات قبلی آموزش داده شد) اطمینان حاصل کنید . اولین مثال برای برنامه نویسی اندروید را با مثال hello world آغاز می کنیم . طبق آنچه در مقالات قبلی گفتیم ، برنامه نویسی اندروید در محیط Android SDK انجام می شود.
فرض را بر این می گذاریم که تا حدودی با آموزش Android studio آشنایی دارید . به عنوان اولین مثال و اولین قدم برای برنامه نویسی اندروید می خواهیم برنامه ای بنویسیم که عبارت hello world چاپ کند .
ایجاد یک برنامه اندروید :


اولین قدم برای آموزش اندروید استودیو ، برای داشتن یک برنامه اندروید ، باز کردن و استفاده از محیط Android studio است . دابل کلیک کرده و  برنامه Android studio را باز کنید ؛ پس از اینکه باز شد با صفحه ای مطابق با تصویر زیر مواجه خواهید شد :



به گزینه ی اول نگاه کنید ؛

 start a new android studio project

برای شروع , گزینه ی گفته شده را انتخاب کنید .

در پنجره ی جدیدی که باز می شود اطلاعات زیر از شما خواسته می شود :

    نام برنامه
    اطلاعات پکیج
    مکان ثبت پروژه



پس از وارد کردن نام برنامه ، نام آن باید توسط  form factors  انتخاب شود تا  آماده ی اجرا شود .
در صفحه ی جدید ، اطلاعات Minimum SDK از ما خواسته می شود. در اینجا ما گزینه ی

API23: Android 6.0(Mashmallow)

را انتخاب می کنیم (مطابق تصویر زیر ):



سطح بعدی نصب ، شامل انتخاب نوع اکتیویتی موبایل است ، طرحی که به طور پیش فرض می بینید ، یک صفحه خالی خواهد بود .



به عنوان قدم نهایی ، ابزار توسعه اپلیکیشن را باز کرده و شروع به کد نویسی می کنید . صفحه ای متناظر با صفحه ی زیر را خواهید دید.

آشنایی با پیکره ی برنامه ی اندرویدی :

قبل از اینکه برنامه خود را اجرا کنید، باید از چند دایرکتوری و فایل در پروژه Android مطلع شوید؛
به تصویر زیر دقت کنید:


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
1) جاوا :

این فایل شامل همه ی .java ها و فایل های منبع ( source file) جاوا برای پروژه شما می باشد. به طور پیش فرض، شامل یک فایل منبع MainActivity.java دارای کلاس اکتیویتی(activity class ) است که زمانی که برنامه (app ) شما با استفاده از آیکون برنامه (app icon) راه اندازی می شود اجرا می شود.

2) res/drawable-hdpi :
این دایرکتوری برای صفحه های با چگالی بالاست و برای اشیا(نمونه ها) طراحی شده.

3)res/layout :
این مورد یک دایرکتوری برای فایل هایی است که رابط کاربری برنامه شما را تعریف می کنند.

4)res/values :
این یک دایرکتوری برای سایر فایل های مختلف XML است که حاوی مجموعه ای از منابع، مانند تعاریف رشته ها و رنگ ها است.

5) AndroidManifest.xml :
این فایل مانیفستی (Manifest File ) است که ویژگی های اساسی برنامه را توصیف می کند و هر یک از اجزای آن را تعریف می کند.

6) Build.gradle :
این فایل به صورت خودکار تولید می شود که حاوی compileSdkVersion، buildToolsVersion، applicationId، minSdkVersion، targetSdkVersion، versionCode و versionName است.

بخش زیر یک مرور کلی از فایل های کاربردی مهم  در اندروید را ارائه می دهد.
معرفی Main Activity File:
main activity code یک فایل جاوای MainActivity.java است.
 این فایل برنامه ای کاربردی است که در نهایت تبدیل به یک فایل اجرایی Dalvik می شود و برنامه شما را اجرا می کند. در زیر کد پیش فرض تولید شده توسط application wizard برای Hello World  را می بینید .
 

 
package com.example.helloworld;  import android.support.v7.app.AppCompatActivity; import android.os.Bundle;  public class MainActivity extends AppCompatActivity {    @Override    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {       super.onCreate(savedInstanceState);       setContentView(R.layout.activity_main);    } }

 
در اینجا R.layout.activity_main اشاره دارد به فایل activity_main.xml  که در پوشه ی res/layout قرار دارد.
onCreate() یکی از متد هایی است که وقتی activity لود شد تشکیل می شود.
 
معرفی Manifest File :
وقتی که شما جزیی از اجزای یک برنامه را می نویسید یا توسعه می دهید ، باید تمام اجزای آن را در manifest.xml ذخیره کنید . این فایل به عنوان رابط کاربری بین برنامه اندروید و سیستم عامل عمل می کند . بنابراین اگر شما اجزای برنامه خود را در این فایل اعلام نکنید ، سیستم عامل آن را در نظر نخواهد گرفت .  به مثال زیر توجه کنید :
 

 
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"     package="com.example.tutorialspoint7.myapplication">     <application       android:allowBackup="true"       android:icon="@mipmap/ic_launcher"       android:label="@string/app_name"       android:supportsRtl="true"       android:theme="@style/AppTheme">              <activity android:name=".MainActivity">          <intent-filter>             <action android:name="android.intent.action.MAIN" />             <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />          </intent-filter>       </activity>    </application> </manifest>

 

در اینجا تگ های <application>...</application> مولفه های مربوط به اپلیکیشن را ضمیمه می کنند. اتریبیوت  android:icon  به آیکون اپلیکیشن که در res/drawable-hdpi موجود است ، اشاره می کند. اپلیکیشن از تصویری به نام ic_launcher.png که در پوشه های قابل درگ واقع شده است، استفاده می کند.
تگ <activity> برای مشخص کردن یک activity به کار می رود و اتریبیوت  android:name نام کلاس  Activity subclass ، را مشخص می کند و اتریبیوت های android:label ، رشته ای (string) را برای استفاده به عنوان برچسب (label ) برای  activity تعین می کند . شما می توانید با استفاده از تگ های <activity> چندین فعالیت را مشخص کنید.
action مربوط به intent filter ، به نام android.intent.action.MAIN برای نشان دادن این است که این اکتیویتی (activity) به عنوان نقطه ورود اپلیکیشن عمل می کند.
category مربوط به intent-filter به نام android.intent.category.LAUNCHER برای نشان دادن این است که اپلیکیشن می تواند از طریق آیکون راه اندازی کننده­ ی دستگاه، راه اندازی شود.
 @string به فایل strings.xml که در زیر شرح داده شده است اشاره می کند.
@string/app_name به رشته app_name تعریف شده در فایل strings.xml اشاره می کند که همان  "HelloWorld" معروف برنامه نویسان است . به صورت مشابه سایر رشته ها در اپلیکیشن قرار می گیرند.
در ادامه لیست تگ هایی آورده شده است که شما در فایل مانیفست خود برای مشخص کردن مولفه های مختلف اپلیکیشن اندروید خود از آن ها استفاده می کنید.

    <activity>برای  activities
    <service> برای  services
    <receiver>  برای  broadcast receivers
    <provider>  برای ارائه دهندگان محتوا

 
معرفی Strings File :
فایل strings.xml در پوشه res / values ​​قرار دارد و شامل تمام متن هایی است که برنامه شما از آن استفاده می کند. به عنوان مثال، نام دکمه ها، برچسب ها (label)  ، متون پیش فرض و انواع مشابه رشته ها به این فایل وارد می شوند. به زبان ساده این فایل مسئول محتوای متنی شما است. به عنوان مثال،  پیش فرض آن به صورت فایل زیر است :
 09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

 
<resources>    <string name="app_name">HelloWorld</string>    <string name="hello_world">Hello world!</string>    <string name="menu_settings">Settings</string>    <string name="title_activity_main">MainActivity</string> </resources>

 
معرفی Layout File

activity_main.xml  یک فایل Layout موجود در دایرکتوری res / layout  است که توسط برنامه شما هنگام ساخت رابط کاربری به وسیله­ ی اپلیکیشن فراخوانی می شود. شما برای تغییر صفحه بندی اپلیکیشن خود، این فایل را بارها تغییر می دهید. برای اپلیکیشن "Hello World!" ، این فایل دارای محتوای زیر است که مربوط به صفحه بندی پیش فرض می باشد :
 

 
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"    android:layout_width="match_parent"    android:layout_height="match_parent" >        <TextView       android:layout_width="wrap_content"       android:layout_height="wrap_content"       android:layout_centerHorizontal="true"       android:layout_centerVertical="true"       android:padding="@dimen/padding_medium"       android:text="@string/hello_world"       tools:context=".MainActivity" />        </RelativeLayout>

 
این مثالی از RelativeLayout ساده است که ما آن را در یک فصل جداگانه بررسی خواهیم کرد.
 TextView یک کنترل اندرویدی برای ساخت GUI (واسط گرافیکی کاربر) است و دارای اتریبیوت های مختلفی مانند android:layout_width، android:layout_height و غیره است که برای تنظیم عرض و طول و غیره به کار می روند.
 @string به فایل strings.xml واقع در پوشه­ ی res/values اشاره می کند. بنابراین، @string/hello_world به رشته­ ی hello تعریف شده در فایل strings.xml اشاره می کند که "Hello World!" است.
 
اجرای اپلیکیشن :
 بیایید سعی کنیم که برنامه ­ی Hello World! ای که ایجاد کردیم را اجرا کنیم.
من فرض می کنم که شما AVD خود را در زمان نصب محیط Android studio ایجاد کرده اید. برای اجرای اپلیکیشن در Android studio  ، فایل های اکتیویتی یکی از پروژه های خود را باز کنید و بر روی آیکون Run ، از نوار ابزار کلیک کنید.
Android studio  اپلیکیشن را بر روی AVD شما نصب می کند و آن را آغاز می کند و در صورتی که همه چیز در مورد نصب و اپلیکیشن شما درست باشد، پنجره Emulator زیر را نمایش می دهد.
 

تبریک !!! شما اولین اپلیکشن اندرویدی خود را ایجاد کردید، اکنون باقی مانده مقالات آموزشی  را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید تا به یک برنامه نویس اندروید ماهر تبدیل شوید.
پکیج های آموزشی جدید

    1
    2

آموزش صفر تا صد برنامه نویسی اندروید(اکلیپس واندروید استدیو)
فصلِ: 30 , تعداد قسمت ها: 182 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت اپلیکیشن علی بابا-آموزش کالبک ها-…
    حتما دمو دوره را ببینید!! کلیه قسمت های این آموزش در اندروید استدیو آموزش داده شده است چرا خرید آموزش برنامه نویسی اندروید از سایر سایتها کاریست اشتباه!لطفا توضیحات زیر را به دقت مط…
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید دیجی کالا
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 121 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

عملیات شبیه فیلتر-ساخت الرت دیالوگ وچیدمان براساس فروش-مرتب سازی-نحوه خطایابی-استفاده از bottom sheet در اندروید-سبد خری…
آموزش ساخت برنامه اندروید ساخت برنامه اندروید یکی از پر طرفدارترین آموزش های کلیک سایت می باشد. با توجه به فراگیر شدن سیستم اندروید و آشنایی افراد با این سیستم ، برنامه های کاربردی فراوان…
پکیج صفرتاصد زامارین (برنامه نویسی اندروید و iOS با سی شارپ) پروژه دیجی کالا
فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 179 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:


در این دوره آموزشی ، برنامه نویسی اندروید و ios را با استفاده از زامارین خواهیم آموخت. همچنین به صورت کاملا پروژه محور ، اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا را پیاده سازی خواهیم کرد. در انته…
آموزش پروژه محور اندروید ساخت اپلیکیشن مشابه فیلیمو
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 58 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:


توضیحات کلی مجموعه: سرفصل های دوره آموزش ساخت اپلیکیشن فیلیمو معرفی اهداف دوره مقدمه و بررسی پیش نیازهای دوره بررسی جزئی و …
آموزش کار با GPS گوشی و نقشه گوگل(Google Map)
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 9 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت api key-آموزش استفاده از GPS گوشی ونمایش مکان شخص برروی نقشه-متصل کردن چند نقطه برروی نقشه با خط-رسم چند ضلعی…
حتما دمو دوره رو ببینید اولین دوره کامل کار با نقشه گوگل ومسیریابی در نقشه گوگل(این اموزش مشابه فارسی ندارد) اموزش کار با نقشه گوگل در برنامه نویسی اندروید یکی از مهم ترین مباحث هست که …
نوتیفیکیشن رو قورت بده(انواع نوتیفیکیشن ها-اموزش فایربیس-کار با پوشه-کاربا one signal)
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 14 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
این فصل در یک نگاه:

ساخت انواع نوتیفیکیشن ها -کار با وب سرویس پوشه-ارسال نوتیفیکیشن با سرویس پوشه-ارسال نوتیفیکیشن با one signal-اموزش کار ب…
با این مجموعه همه چیز در مورد نوتیفیکیشن و فایربیس رو خواهید اموخت یکی از مواردی که در استخدام کاربران در شرکت های برنامه نویسی بسیار موثر هست مبحث کار با firebase هست که ما دراین دوره ام…
ساخت موزیک پلیر و ویدیو پلیر حرفه ای اندروید دو زبانه
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 16 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

لیست کردن فایل های صوتی ویدیویی گوشی-طاحی متریال وزیبا-استفاده از تب بندی-حرکت سیک بار همراه با اهنگ وزمان-ست کردن زمان …
توضیحات کلی مجموعه: اموزش ساخت یک موزیک پلیر و ویدیو پلیر ح رفه ای که کاملا کاربردی است و قابلیت نصب روی گوشی های مختلف را دارد از جمله امکانات این اپلیکیشن: لیست کردن فایل های صوتی وید…
ساخت اپلیکیشن بازار رتروفیت
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 61 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

اموزش ساخت اپلیکیشن کافه بازار-اشتراک گذاری اپلیکیشن-کار با رتروفیت-کاربا ران تیم پرمیشن- کار با فرگمنت ها-کار با sqlite…
توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما ببینید در دوره ساخت اپلیکیشن کافه بازار مباحث بسیار مهمی شامل : اشتراک گذاری اپلیکیشن در سایر برنامه ها  کار با رتروفیت کاربا ران تیم پرمیشن ک…
آموزش پرداخت درون برنامه ای بازار
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 9 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

پرداخت درون برنامه ای بازار-اموزش فروش سکه-اموزش فروش اشتراک-اموزش فروش نسخه پولی-اموزش چک کردن خرید کردن کاربر-اموزش کا…
توضیحات کلی مجموعه: پرداخت درون‌برنامه‌ای یا In-App Billing که به اختصار به آن IAP نیز می‌گوییم، یکی از خدمات ارائه شده توسط بازار است که به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه در برنامه خود راه‌…
آموزش پروژه محور معماری mvp و rxjava در اندروید
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 20 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

آموزش کامل پیکربندی mvp-اموزش اتصال با سرور با رتروفیت و rxjava-اموزش کار با دیتابیس-آموزش کار با bottom navigation-اموز…
توضیحات کلی مجموعه: یکی از معروف ترین وقدرتمندترین معماری ها در برنامه نویسی اندروید معماری mvp هست. از مزایای این معماری میتوان به شخصی سازی راحت این معماری و استفاده در پروژه های بزرگ ا…
پکیج آموزش ساخت اپلیکیشن شارژ و پرداخت قبوض
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 35 , سطح: متوسط
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

این آموزش در یک فصل شامل 35 جلسه آموزش تصویری به همراه سورس کد ارائه شده است.…
سرفصل ها مقدمه و معرفی متد آموزشی بررسی جزئی و خلاصه موارد موردنیاز پیش از آموزش شامل: کار با ویوها،  کار با کتابخانه های مختلف و ... …
دوره حضوری برنامه نویسی اندروید با جاوا به صورت پروژه محور(اپلیکیشن دیجی کالا ورژن جدید)
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 46 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

اموزش ارایه ها در اندروید-اموزش کار با دیتابیس در اندروید-اموزش ریسایکلر ویو در اندروید-اموزش constraint layout در اندرو…
توضیحات کلی مجموعه: دراین سری از دوره ها قصد داریم تا دوره های حضوری و متخصص اندروید کلیک سایت را در اختیار کاربران سایت قرار دهیم. اولین دوره حضوری و متخصص اندروید کلیک سایت در شهر مشهد در…
دوره حضوری متخصص اندروید تهران
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 72 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:


توضیحات کلی مجموعه: دوره حضوری متخصص اندروید بهمن ماه 1397 تهران …
آموزش رایگان برنامه نویسی ثبت نام و ورود با پیامک در اندروید | احراز هویت پیامکی کاربران در اندروید
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 1 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

آموزش ارسال پیامک با سامانه مدیر پیامک-ارسال کد فعال سازی برنامه با پیامک-اعتبارسنجی کد فعال سازی-ثبت نام در اپلیکیشن با…
توضیحات کلی مجموعه: آموزش برنامه نویسی اندروید ارسال کد تایید پیامکی در اپلیکیشن های اندرویدی قیمت : 139000 تومان ...:: به مدت محدود رایــگــان می باشد ::..  دوره آموزش کدنویسی ارسال پی…
دوره امنیت و دیزاین پترن در اندروید
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 19 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
آموزش ارسال توکن در اندروید -اموزش امنیت در برنامه نویسی اندروید-اموزش ارسال توکن در هدر در اندروید-اموزش ساخت token -ام…
توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما ببینید دوره امنیت و دیزاین پترن در برنامه نویسی اندروید که شامل دو فصل هست. فصل اول شامل اموزش singletone design patern-builder design patern-command …
آموزش بیسیک 4 اندروید
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 37 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

در فصل دوم این دوره بیشتر میپردازیم به کار با کتابخانه ها و موارد پیشرفته تر مانند دوربین ، ضبط صدا، دیتا بیس ، و .....…
توضیحات کلی مجموعه: سلام خدمت کلیک سایتی های عزیز مجموعه آموزشی صفر تا صد برنامه نویسی اندروید در محیطبیسیک 4 اندروید (basic 4 android) معرفی محیط بیسیک 4 اندروید محیط b4a  تحت کمپانی An…
آموزش دوره صفرتاصد کاتلین پروژه محور
فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 61 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

فصل جدید و اپدیت های جدید-آموزش کار با برودکست ریسیور در کاتلین-آموزش چک کردن اتصال به اینترنت در کاتلین-اموزش اپلود کرد…
توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما بببینید(این دوره پروژه محور هست و فصل دوم اموزش ساخت اپلیکیشن دیوار را اموزش دادیم) دروه اموزش کاتلین بصورت تصویری و کاملا پروژه محور که تمامی مطالب…
آموزش ساخت کتاب متریال در اندروید
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 21 , سطح: متوسط
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

نحوه ارورگیری-رفع ایراد-رفع مشکل-اشتراک گذاری مطالب-ساخت اکتیویتی تنظیمات-اشتراک گذاری مطالب-جستجو کردن…
توضیحات کلی مجموعه: ... سورس این مجموعه تنها به خریداران این مجموعه داده می شود آموزش ساخت کتاب در اندروید یک تمرین بسیار عالی برای دوره مطالب برنامه نویسی اندروید هست که شما ودانسته هات…
آموزش ساخت اپلیکیشن دو کاربره (مدیر و کاربر) پوپا با زبان کاتلین و معماری MVVM
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 128 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

پرداخت درون برنامه ای بازار با کاتلین…
توضیحات کلی مجموعه: دمو دوره را حتما ببینید خروجی دوره را میتوانید از بازار دانلود کنید http://cafebazaar.ir/app/?id=clicksource.ir.clquestion&ref=share بعد از معرفی کاتلین به عنوان زبان…
آموزش اندروید اپلیکیشن چت مشابه تلگرام( با استفاده از Socket IO )
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 62 , سطح: صفر تا صد
موضوعات:

این فصل در یک نگاه:

اپلود تصاویر روی سرور نود جی اس-کار با کانال در چت- ساخت کانال-ساخت گروه-تفاوت کانال و گروه-انلاین بودن-ارسال تصاویر در …
توضیحات کلی مجموعه: دموی مجموعه را حتما ببینید دراین دوره سعی میشود بسیاری از اپشن هایی که اپلیکیشن موبوگرام داراست رو به اپلیکیشن چت اضافه کنیم . هدف اصلی ساخت اپلیکیشن چت با استفاده از…
androidساخت اپلیکیشن اندروید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو ، تمامی تکنیک های اندروید استودیو را با زبان برنامه نویسی قدرتمند جاوا توسط برنامه نویس ایرانی که سابقه توسعه برنامه های اندرویدی در کمپانی بزرگ شرکت گوگل در آمریکا را داشته به شما آموزش داده می شود. در پایان شما یک برنامه نویس اندروید می باشید که قادر به طراحی اپلیکیشن اندروید ی از هر نوعی خواهید بود.
چرا برنامه نویسی اندروید استودیو ؟

آموزش زبان برنامه نویسی جاوا بهمراه برنامه اندروید استودیو از بهترین راههای کسب درآمد پایدار می باشد. فراگیری آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو به شما برنامه نویسان کمک می کند تا بعنوان یک برنامه ساز اندروید بتوانید هم برنامه های شخصی و استارت آپ های خلاقانه مورد نظر خودتان را بسازید و هم برنامه های درخواستی برای اشخاص یا شرکتها و سازمانها را نوشته و در قبال آن مبالغ قابل توجهی دریافت کنید. با خرید جامع ترین بسته آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو الکامکو می توانید از این فرصت طلایی روند صعودی خوبی در میزان درآمدتان بوجود آورید.
پیش نیاز دوره آموزش برنامه نویسی اندروید :

آموزش برنامه نویسی اندروید نیاز به پیش نیاز ندارد. تمامی مفاهیم از صفر تا صد یعنی از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده می شود. زبان برنامه نویسی قدرتمند جاوا و مفاهیم شی گرایی بطور کامل در اوایل دوره آموزش داده می شوند.

برنامه نویسی جاوا : در زمان مطرح شدن برنامه نویسی اندروید ، محبوب‌ترین و نخستین پیشنهاد زبان برنامه نویسی جاوا است. در بین زبان های برنامه نویسی اندروید ، جاوا رسمی‌ترین مورد بوده و به همین دلیل بیشترین پشتیبانی را از سمت گوگل دریافت می‌کند. بیشترین نرم افزارهای موجود در گوگل پلی استور با استفاده از جاوا توسعه پیدا کرده‌اند.
نمایشگر ویدیو
00:00
04:19

آموزش با جدیدترین ورژن اندروید استودیو منتشر شده در ماه May سال 2019

آموزش کامل معماری MVP و MVVM در اندروید

آموزش کامل ارتباط با سرور به همراه چندین پروژه کاربردی با کتابخانه های والی و رتروفیت

آموزش کامل RXJava در اندروید

343,000 تومان 240,000 تومان
افزودن به سبد خرید
cloud_download

دانلود بخش هایی از آموزش برای ارزیابی دوره پیش از خرید پکیج برنامه نویسی اندروید استودیو
androidبا یادگیری این دوره ها می توانید از طریق طراحی اپلیکیشن اندروید درآمدزایی کنید
توضیحات دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو

باتوجه به درخواستهای مکرر شما کاربران عزیز ، تمام تلاش خود را کردیم که آموزشی جامع و کامل را در زمینه آموزش برنامه نویسی اندروید برگزار نماییم .

در پکیج آموزش برنامه نویسی اندروید تمامی مفاهیم مقدماتی تا پیشرفته ، بصورت کاملا پروژه محور از صفر تا صد به شما آموزش داده می شود. مثال های کاربردی فراوان که در حین آموزش در قالب پروژه های کوچک با شما دوستان گرامی کار خواهد شد، باعث بالا رفتن سرعت یادگیری شما خواهد شد و شما را تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای اندروید خواهد کرد.

سیستم عامل اندروید با بیش از یک میلیارد کاربر در دنیا حدود 70 درصد سهم سیستم عامل های تلفن های همراه را بخود اختصاص داده است. همین موضوع باعث شده تا بازار کاری با پتانسیل بالا برای برنامه نویسی اندروید ایجاد گردد و برنامه نویسان اندروید به هیچ وجه مشکلات اقتصادی و بیکاری نخواهند داشت.

قیمت پکیج بدون تخفیف :

343,000 تومان

قیمت پکیج با تخفیف 30 درصدی :

240,000 تومان

مدت دوره: 84 ساعت

تعداد ویدیو: 83 فایل ویدیویی

مدرس دوره: مهندس محمّد آزاد

تعداد جلسات : 76 جلسه
دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو - پکیج آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو - آموزش اندروید استودیو - آموزش معماری mvp در اندروید - آموزش معماری mvvm در اندروید -

343,000 تومان 240,000 تومان
افزودن به سبد خرید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
دوره های مرتبط با این دوره آموزشی :
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید دیجی کالا
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید فیلیمو
آموزش حرفه ای طراحی (UI/UX) در اندروید
ساخت کتاب اندروید با طراحی متریال دیزاین - آموزش ساخت کتاب متریال در اندروید استودیو - ساخت کتاب اندروید - آموزش ساخت کتاب با اندروید - پکیج ساخت کتاب اندروید - ساخت کتاب اندروید
سرفصل های دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
بخش پنجم
بخش ششم
بخش هفتم
بخش هشتم
سرفصل های دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو به تفکیک جلسات

جلسه 1 :

    مقدمه
    بررسی اجمالی دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    بررسی پروژه های انجام شده در طول دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 2 :

    معرفی دوره آموزش برنامه نویسی اندروید و مدرس
    نرم افزارهای مورد نیاز و نصب
    تاریخچه سیستم عامل اندروید
    دانستنی های سیستم عامل اندروید
    شبیه سازهای سیستم عامل اندروید
    معرفی ادیتور phpstorm
    معرفی زمپ
    معرفی و آموزش نصب اندروید استودیو
    دلایل استفاده از اندروید استودیو و زبان برنامه نویسی جاوا
    بررسی درآمد برنامه نویسان اندروید

 

جلسه 3 :

    شروع آموزش برنامه نویسی جاوا
    ساختار کدنویسی جاوا
    معرفی زبان برنامه نویسی جاوا
    معرفی انواع متغیر (Variables) در زبان برنامه نویسی جاوا و تعریف آنها
    انواع داده ها در جاوا
    عملگرها در جاوا
    انواع آن-دستورات شرطی if و if تو درتو
    دستور switch case
    حلقه for
    حلقه های while و do while

 

جلسه 4 :
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
    شروع آموزش مفاهیم شی گرایی
    آرایه ها و انواع آن (آرایه های استاتیک ، آرایه های داینامیک ، لیست)
    معرفی مفهوم کلاس (Class)
    معرفی مفهوم شیء (Object)
    معرفی مفهوم صفت (Attribute)
    معرفی مفهوم رفتار (Behavir)
    اجزای تشکیل دهنده ی یک کلاس
    توابع
    معرفی مفهوم کلاس (Class)
    آموزش ایجاد کلاس در جاوا
    سازنده (constractor)
    مفهوم overriding و overloading
    قوانین مهم Overriding
    متد سازنده (Constructr)
    چطور Constructr ایجاد کنیم؟
    ارث بری (Inheritance)
    استفاده از مفهوم ارث بری در جاوا
    آموزش مفهوم کپسوله سازی (Encapsulatin) در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    انتزاع یا تجرید (Abstractin)
    چطور از Abstract class نمونه سازی کنیم؟
    آموزش مفهوم Interface در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    آموزش مفهوم چند ریختی (Plymrphism)
    آموزش نحوه ی نمونه سازی کلاس در جاوا
    استفاده از مفهوم Overriding در جاوا
    استفاده از مفهوم Overlading در جاوا
    انواع سطح دسترسی در اندروید
    چندریختی (Polymorphism)
    استفاده مکرر از این مفاهیم به صورت عملی در جلسات بعدی دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 5 :

    ادمه شی گرایی در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    شروع کار با محیط اندروید استودیو
    کلاس استاتیک
    معرفی محیط اندروید استودیو
    ایجاد اولین پروژه در اندروید استودیو
    اکتیویتی (Activity) چیست؟
    لی اوت (layout)چیست
    آموزش ایجاد شبیه ساز اندروید در Andrid studi
    استفاده از قابلیت debug
    آموزش تست اپ روی دستگاه واقعی
    تست کردن اپ روی دستگاه واقعی با Usb

 

جلسه 6 :

    چرخه حیات اکتیویتی (Lifecycle Avtivity)
    onCreate
    onStart
    onResume
    onPause
    onStop
    onDestroy
    آشنایی با فایل manifest
    معرفی ماژول app
    معرفی پوشه java
    معرفی پوشه res
    معرفی پوشه ی layout و کاربرد آن
    معرفی پوشه ی drawable و کاربرد آن
    معرفی پوشه ی mipmap و کاربرد آن
    معرفی پوشه ی values و کاربرد آن
    انواع روش تغییر آیکون برنامه
    تنظیم سایز آیکون برای گوشی های مختلف و معرفی سایت های مفید در این زمینه

 09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

جلسه 7 :

    ویو (View) چیست؟
    طراحی لی اوت
    آشنایی با XML و کاربرد آن در طراحی رابط کاربری برنامه اندرویدی
    آموزش ساختار فایل XML
    کار با Linear Layut و attribute های آن
    تراز بندی
    رنگ بندی
    رنگ های متریال
    انواع پالت رنگ که در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید استفاده شده

 

جلسه 8 :

    طراحی حرقه ای صفحه پروفایل کاربری
    معرفی ویو های مختلف در اندروید استودیو
    لایه بندی های مختلف رابط کاربری
    آموزش کار با Relative Layout و attribute های آن
    آموزش کار با Frame Layout و attribute های آن
    ساختن رابط کاربری با XML و تشریح اجزای مختلف رابط کاربری
    Edit texts
    آشنایی با attribute های xml برای EditText
    Buttons
    آشنایی با attribute های xml برای Butotn
    Checkbx
    آشنایی با attribute های xml برای Checkbx
    Radio Buttons
    آشنایی با attribute های xml برای Radio button
    Image Views
    آشنایی با attribute های xml برای Image View
    Image Buttons
    آشنایی با attribute های xml برای Image Button
    Progress bars
    آشنایی با attribute های xml برای Progressbar
    Switch Button
    آشنایی با attribute های xml برای Switch button
    معرفی انواع مقیاس های اندازه گیری در اندروید
    Dp (density independent pixel)
    Sp (scale independent pixel)
    ادامه طراحی در جلسه 9 دوره آموزش برنامه نویسی اندروید انجام میشود

 

جلسه 9 :

    مفهوم Px (pixel) آموزش اضافه کردن فونت به پروژه و آشنایی با کلاس Typeface
    کار با Event های کاربردی ویوهای جلسه 8 دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    اضافه کردن TextWatcher به EditText
    اعمال کردن فونت های مختلف روی View های Textview, Button, EditText و …
    افزودن فونت
    ادامه ساخت صفحه پروفایل کاربری و کدنویسی اجزای آن
    ساخت کلاس گلوبال (Global Class)
    نمایش پیغام به کاربر با ToastMessage
    پیغام Toast چیست؟
    ایجاد و نمایش Toast به کاربر
    ویژگی های مختلف Toast

 

جلسه 10 :

    باز کردن پروژه از قبل ساخته شده (Import Project)
    تغییر پکیج نیم برنامه
    بخش پیشرفته طراحی پروفایل کاربری(طراحی به سبک متریال دیزاین)
    اضافه کردن کتابخانه به پروژه اندروید
    کار با گردل
    پیاده سازی با collappse
    ساخت تولبار اختصاصی
    ایجاد Shape با Xml
    ایجاد شکل مستطیل
    دور گرد کردن مستطیل
    تغییر رنگ shape
    دور خط دار کردن shape
    مزایای استفاده از CoordinatrLayout
    معرفی Collapsing Toolbar
    اضافه کردن انیمیشن به Toolbar با Appbarlayout
    متصل کردن آن به CoordinatrLayout
    معرفی CardView
    اضافه کردن سایه به CardView
    دور گرد کردن CardView
    آشنایی با مقدار exitUntilCollapsed
    حذف عنوان از CollapsingToolbarLayut
    معرفی صفت CollapseMode و مقادیر Parallax و Pin
    آشنایی با NestedScrollView
    ایجاد Selector با xml
    ست کردن selector روی view های مختلف

 

جلسه 11 :

    اضاف کردن اکتیویتی جدید
    اضافه کردن View به Activity
    Intent چیست؟
    معرفی Implicit intent
    معرفی Explicit Intent
    استفاده از Intent برای رفتن به Activity دیگر
    ارسال و دریافت داده (Data) بین Activity های مختلف با Intent
    دستورات put و get

 09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

جلسه 12 :

    ساخت منو
    کدنویسی برای اجزای منو
    تست و خطایابی برنامه ها
    مفهوم Debugging
    آموزش trace کردن برنامه
    خطای معروف AAPT و رفع آن

 

جلسه 13 :

    دیالوگ ها و انواع آن در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    Progress Dialog
    Alert Dialog
    دیالوگ تاریخ (Date Picker Dialog)
    دیالوگ ساعت (Time Picker Dialog)
    معرفی سایت گیت هاب
    معرفی سایت اندروید آرسنال
    مرور کتابخانه های استفاده شده در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 14 :

    چندنخی (thread)
    پردازش های غیر همزمان در اندروید
    پردازش چیست؟
    مفهوم نخ یا Thread چیست؟
    زمان بندی
    پیاده سازی اسپلش اسکرین ساده با استفاده از thread ها
    متد Schedule
    متد Run
    نحوه ی ایجاد پردازش در اندروید
    معرفی انواع مختلف پردازش ها در اندروید بر اساس اولویت
    آشنایی با Worker Thread
    معرفی انواع روش های پیاده سازی Worker Thread و پردازش غیر همزمان در اندروید

 

جلسه 15 :

    اینترفیس ها در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
    ساخت اینترفیس (Interface)
    استفاده از اینترفیس در برنامه
    مزایای استفاده از اینترفیس در آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 16 :

    فرگمنت (Fragment)
    کار با فرگمنت (Fragment) در اندروید استودیو
    تفاوت های Fragment و Activity
    چطور Fragment بسازیم؟
    دستورات فرگمنت
    آموزش اضافه کردن Fragment به Activity
    آموزش حذف و جایگزین کردن Fragment
    چرخه حیات فرگمنت

 

جلسه 17 :

    ViewPagers
    ViewPager چیست؟
    FragmentPagerAdapter چیست؟
    FragmentStatePagerAdapter چیست؟
    تب بندی
    TabLayut چیست؟
    متصل نمودن Tablayut به ViewPager
    نمایش متن در Tablayut
    ترکیب Fragment و viewpager در اندروید استودیو
    آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 18 :

    انیمیشن و انواع آن در اندروید – بخش اول
    معرفی اجمالی نحوه کارکرد انیمیشن ها در اندروید
    ست کردن زمان برای انیمیشن ها
    معرفی مفهوم RepeatMode
    معرفی ثابت RESTART
    معرفی ثابت REVERSE
    معرفی مفهوم RepeatCount
    معرفی ثابت INFINITE
    معرفی مفهوم FillAfter
    معرفی عمکلرد ثابت RELATIVE_T_PARENT
    معرفی عملکرد ثابت RELATIVE_T_SELF
    معرفی Alpha Animation برای پیاده سازی fade in و fade out کردن اشیاء
    ایجاد AlphaAnimation با جاوا
    ایجاد AlphaAnimation با Xml
    معرفی Translate Animatoin برای جا به جایی اشیاء
    معرفی پارامترهای fromXype, fromYType, tXType, tYType
    معرفی عملکرد تابع onAnimatinStart
    ایجاد TranslateAnimation با جاوا
    معرفی AnimationListener
    ایجاد TranslateAnimation با Xml
    معرفی Scale Animation برای بزرگ یا کوچک کردن اشیاء
    معرفی پارامتر های pivotX, pivtY, pivotXType, pivotYType
    ایجاد ScaleAnimation با جاوا
    ایجاد ScaleAnimation با xml
    آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 19 :

    انیمیشن و انواع آن در اندروید – بخش دوم
    معرفی عملکرد تابعonAnimatinEnd
    معرفی عملکرد تابع onAnimatinRestart آشنایی با مفهوم Interplator برای پیاده سازی انیمیشن های واقع گرایانه
    معرفی BounceInterplator
    معرفی AccelerateInterplaotr
    معرفی AccelerateDeAccelerateInterplator
    معرفی DeAccelarateInterPlaotr
    معرفی انیمیشن Rtate برای چرخاندن اشیا با انیمیشن
    ایجاد Rotate انیمیشن با جاوا
    ایجاد Rotate انیمیشن با Xml
    معرفی توابع سازنده
    معرفی پارامترهای formDegree, tDegree, pivotX, pivotY
    معرفی ValueAnimator برای ایجاد انیمیشن ها با استفاده از مقادیر مختلف
    معرفی توابع fInt, fFloat, fobject
    معرفی AnimationUpdateListener
    ایجاد انیمیشن برای تغییر رنگ پس زمینه با استفاده از ValueAnimator
    معرفی AnimationSet برای ایجاد و ترکیب چندین انیمیشن
    آموزش ایجاد AnimationSet با جاوا
    آموزش ایجاد AnimationSet با Xml
    معرفی کتابخانه Yoyo برای ایجاد انیمیشن های مختلف
    آموزش اضافه کردن کتابخانه Yoyo
    آموزش پیاده سازی انیمیشن های مختلف با استفاده از Yoyo
    آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 20 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش اول
    ساخت منوی کشویی در اندروید
    ساخت اختصاصی تولبار
    ساخت هدر برای منو
    ایجاد آیتم های مختلف برای منوی کشویی
    کدنویسی برای اجزای منو

 

جلسه 21 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش دوم
    ایجاد floating action button
    ایجاد اسنک بار (snack bar ) در اندروید
    آموزش برنامه نویسی اندروید
    Material Design چیست؟
    معرفی فایل colors.xml
    اضافه کردن رنگ های مختلف
    هدف از استفاده Material design چیست؟
    ActionBar چیست؟
    Toolbar چیست؟
    معرفی FolatActionButton
    معرفی SnackBar
    معرفی عملکرد SnackBar
    آموزش ایجاد SnackBar
    اضافه کردن Action به SnackBar
    اضافه کردن onClickListener به Action مربوط به SnackBar

 

جلسه 22 :

    لیست ویو
    List View چیست؟
    ایجاد لیست ویو
    اتصال به آیتم های لیست ویو با آداپتور
    آموزش کار با Adapter

 

جلسه 23 :

    recyclerview
    Recycler View چیست؟
    شروع ساخت اپلیکیشن خبری در اندروید
    تفاوت های ListView و Recycler View
    پیاده سازی لیست با Recycler View
    آشنایی با مفهوم Recycling
    آموزش کار با Adapter
    آموزش کار با ViewHolder
    معرفی LayoutManger
    پیاده سازی لیست تک ستونه با Linear Layout Manager
    پیاده سازی لیست های چند ستونه با Grid Layout Manger
    پیاده سازی لیست افقی
    پیاده سازی لیست های در هم ریخته Staggered Layout Manager
    معرفی ItemViewType
    معرفی تابع getItemViewType
    ساختن چندین ViewHolder برای RecyclerView.Adapter
    معرفی و استفاده از ScrollView
    معرفی SeekBar
    اینترفیس onSeekBarChangeListener
    CardView
    گذاشتن آیتم های RecyclerView درون CardView
    پارامتر fromUser
    پارامتر progress
    متد SetPorgress
    متد SetSecondaryProgress
    ایجاد Adapter برای ViewPager
    متصل کردن Adapter به ViewPager

 

جلسه 24 :

    Shared Preference
    معرفی انواع راه های ذخیره سازی داده در اندروید
    SharedPreference چیست؟
    آشنایی با ساختار SharedPref
    درخواست ایجاد SharedPref
    اضافه کردن مقدار به SharedPref
    ذخیره مقادیر مختلف در Sharedpref
    دریافت مقادیر از Sharedpref
    ساخت صفحه تنظیمات با ذخیره سازی آخرین تغییرات توسط کاربر
    آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 25 :

    مقدمه . بررسی اجمالی کل دوره . بررسی پروژه های انجام شده در طول دوره
    Auto Complete
    پیاده سازی Auto Complete
    حالت های مختلف Auto Complete
    کاربردهای Auto Complete

 

جلسه 26 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش سوم
    ساخت تولبار اختصاصی و منوی کشویی با استفاده از ریسایکلر ویو
    کار با کتابخانه های کاربردی در طراحی متریل دیزاین
    معرفی کتابخانه CircleImageView برای عکس های دایره ای شکل
    ساخت Toolbar بر اساس متریال دیزاین
    ایجاد منوی Material با Navigation View
    معرفی AppbarLayout
    اضافه کردن انیمیشن Ripple به View های مختلف در اندروید

 

جلسه 27 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش چهارم
    ساخت انواع دیالوگ های حرفه ای به سبک متریال دیزاین در اندروید استودیو
    آموزش برنامه نویسی اندروید

 

جلسه 28 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش پنجم
    Theme چیست؟
    Style چیست؟
    معرفی فایل styles.xml
    مفهوم Parent در Style
    اضافه کردن استایل برای View های مختلف
    ست کردن استایل برای View های مختلف
    Styleهای مختلف برای ورژن های اندروید متفاوت
    معرفی Andrid design support library
    استفاده از Andrid design supprt library برای پیاده سازی رابط کاربری بر اساس Material Design
    تغییر تم برنامه و ذخیره سازی توسط sharedpreference برای نگهداری آخرین تغییرات کاربر

 

جلسه 29 :

    طراحی متریال دیزاین – بخش ششم
    ساخت floating action menu حرفه ای به سبک متریال دیزاین
    معرفی Navigation View
    ایجاد NavigationView
    ایجاد NavigationHeader
    معرفی VectorCompatDrawable
    معرفی عملکرد VectorCompatDrawable

 09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276



:: موضوعات مرتبط: new android , ,
:: بازدید از این مطلب : 185

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: